کاشت ایمپلنت برای افراد سیگاری
نوشته شده توسط : نت ابزار

همانطور که می‌دانید سیگار یکی از مخرب ترین چیز ها برای دندان و دهان و به طور کلی سلامت بدن است. ایمپلنت های دندانی باید ها و نباید هایی دارند که هنگام کاشت، قبل و بعد از آن باید رعایت شوند. امروز در این مقاله سعی بر این داریم تا یکسری از این باید ها و نباید ها را راجع به افراد سیگاری برای شما بازگو کنیم. با ما همراه باشید.

آیا افراد سیگاری می‌توانند ایمپلنت بکارند

کاشت ایمپلنت دندان برای افراد سیگاری می‌تواند یک کار پر ریسک و چالش برانگیز باشد. بنابراین هر متخصصی زیر بار انجام آن نمی‌رود. زیرا همه اشخاصی که سیگار می‌کشد کاندید خوبی برای جراحی ایمپلنت نیستند و تنها در شرایط خاصی می توانند اینکار را انجام داد.

افرادی که به صورت معمولی سیگار می‌کشند و می‌توانند مصرف آن را محدود کرده یا ترک کنند، می‌توانند مانند افراد دیگر با کمک ایمپلنت، جای دندان خالی خود را پر کنند. اما اگر شخصی به شدت سیگاری است و نمی‌تواند سیگار را ترک کند (یا مصرف آن را محدود کند) کاندید خوبی برای کاشت ایمپلنت دندان نیست.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به لمینت کلیک کنید.

افراد سیگاری چگونه باید از ایمپلنت خود مراقبت کنند

اگر ایمپلنت دندانی دارید و همچنان سیگار می‌کشید، باید به بهداشت دهان و دندان و مراقبت از ایمپلنت توجه بیشتری داشته باشید. سیگار کشیدن می‌تواند باعث تسریع در بروز بیماری‌های لثه شود. افراد سیگاری همچنین بیشتر از سایرین مستعد پلاک دندانی هستند. بنابراین این افراد می‌بایست بعد از کاشت ایمپلنت بیشتر به بهداشت دهان و دندان خود رسیدگی کنند تا به بیماری لثه و عفونت ایمپلنت دچار نشوند زیرا سیگار کشیدن و عدم رعایت بهداشت قطعا به عفونت ایمپلنت منجر می شود.

بیمارانی که سیگار می کشند و ایمپلنت دندانی دارند، معمولاً نباید بلیچینگ انجام دهند. آن ها حتی نباید از خمیردندان های سفید کننده و ساینده که منجر به وارد شدن آسیب به روکش و خود ایمپلنت می شوند استفاده کنند. این یکی از معایب کاشت ایمپلنت دندان برای افراد سیگاری است که نمی توانند بعد از کاشت استعمال سیگار را ترک کنند.

بهترین کاری که می‌توانید برای افزایش طول عمر ایمپلنت های دندانی و سلامت کلی خود انجام دهید این است که به طور کامل سیگار را ترک کنید. اینکار البته برای بسیاری از افراد آسان نیست، اما حمایت و برنامه ریزی مناسب می تواند به شما در ترک این عادت کمک کند.

افرادی که ایمپلنت دندان کاشته اند باید بیشتر از سایرین به دندانپزشک مراجعه کنند تا تحت معاینه و چکاپ قرار بگیرند. این مراجعان مخصوصا در چند ماه اول بعد از کاشت ایمپلنت بیشتر است. در طول هر جلسه ایمپلنت کاشته شده چک شده و از نظر بروز هر مشکلی ارزیابی می شود. همچنین جرمگیری دندان و تمیز کردن حرفه ای دندان ها در روال دندانپزشکی شما لحاظ خواهد شد.

همچنین راجع به هزینه ایمپلنت بیشتر بدانید.

سخن آخر

افرادی که سیگار می‌کشند باید به شدت مراقب دندان های خود باشند. همانطور که گفته شد بهترین راه برای داشتن دندان هایی سالم و بدنی شاداب ترک سیگار است. کسب اطلاعات باعث می‌شود تا بیشتر مراقب سلامت دندان های خود باشید. برای همین منظور ما به شما وبسایت تهران دنتال ایمپلنت را معرفی می‌کنیم که به طور تخصصی در زمینه سلامت دهان و دندان فعالیت دارد و مطالب بسیار مفیدی را با شما به اشتراک می‌گذارد.





:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: